Liczba danych przetwarzanych obecnie przez maszyny jest ogromna. Szacuję się ze każdego dnia jest tworzone 2,5 kwintyliona bitów danych w tym m.in filmów, muzyki, książek jak i dokumentów. I choć wiele z tych danych powstaje bezpośrednio na komputerze nadal nie rzadko musimy pozyskać informacje z nośników analogowych. Nawet zaś wtedy edycja tych danych nie zawsze jest łatwa jak w przypadku wszelkich zeskanowanych dokumentów. W takim przypadku jednak mogą nam pomóc programy typu OCR. Przy odrobinie zaś wysiłku możemy samemu taki program stworzyć.
Wgrywanie Bootloadera na Atmega 328P-PU
Arduino jest bardzo ciekawym urządzeniem dzięki którego możemy samemu stworzyć mnóstwo niezwykłych elektronicznych projektów. Koszt jednak oryginalnej płytki takiej jak Arduino Uno to około 100 zł i nawet jeśli zdecydujemy się na chińska podróbkę rzadko znajdziemy coś o cenie niższej niż 20zł. To dla wielu projektów może być już odpowiednia cena, niemniej z wszystkich opcji jakie daje nam płytka najczęściej potrzebujemy jedynie to co oferuję nam mikrokontroler którego cena jak i wielkość jest nie duża.
Hibernate ORM – Podstawy
Zapisywanie informacji do bazy danych jest niezwykle istotnym zadaniem niemal każdej bardziej zaawansowanej aplikacji. Istnieje wiele rozwiązań pozwalających nam to osiągnąć nadal najczęściej jednak korzysta się z relacyjnych baz danych oraz języka SQL. Jednym zaś z popularniejszy rozwiązań w przypadku aplikacji internetowych napisanych w Javie jest wykorzystanie frameworka Hibernate.
Połączenie Androida z zewnetrznym serwerem (Java Servlet + XML)
Połączenie aplikacji mobilnej z zewnętrznym serwerem jest często czynnością niezbędną dla wielu usług, dlatego w niniejszym instruktażu zostanie przedstawione jak takie połączenie uzyskać przy wykorzystaniu podstawowych funkcji androida, servletów Javy oraz XML.
Jak zbudować 4x4x4x Led Cube – Charliecube – Tutorial
Led Cube to stosunkowo ciekawy gadżet który potrafi zadziwić nie jednego. Jest to zabawka składająca się z diod RGB które można indywidualnie programować uzyskując bardzo widowiskowe efekty wizualne. W niniejszym artykule zostanie pokazane jak stworzyć samemu taką zabawkę korzystając głównie z 64 diod RGB oraz mikrokontrolera.
Libgdx – Kamera i Mapa kafelkowa
Właściwie każda gra wymaga tła. W przypadku prostych produkcji nierzadko możemy zdecydować się na statyczny obraz. Niemniej znacznie częściej potrzebujemy ruchomego obrazu podązajączego za graczem, a nawet edytora poziomów. W tym celu świetnie nadaję się program Tiled Map Editor
Predict4java Tutorial – Pozycja satelitów w czasie rzeczywistym
Spoglądaliście kiedyś w nocne niebo zastanawiając się czym są widziane przez ciebie punkty a może korzystaliście kiedyś z aplikacji wskazujących pozycje różnych konstelacji czy innych obiektów? Może samemu chcielibyście stworzyć własną aplikacje ukazującą położenie satelit na niebie? Jeśli tak to ten artykuł może Cię zainteresować.
Libgdx – Tekstury, Animacje i Gesty
Kontynuując naukę na temat biblioteki libgdx w niniejszym instruktażu zostaną poruszone podstawowe informacje na temat rysowania tekstur, animacji oraz wykrywania gestów użytkownika.
WatchCat – zdalne wyłapywanie błędów na Androidzie
Tym razem krótki wpis dotyczący dotyczący prostej aczkolwiek niezwykle użytecznej aplikacji jaką jest WatchCat. Zapewne nie raz zdarzyło wam się w czasie programowania na androida natrafić na komentarze iż coś komuś nie działa a u was na emulatorze oraz prywatnym urządzeniu wszystko wyglądało świetnie.
Notyfikacje Push – Infobip Push – Tutorial
Notyfikacje Push są popularną formą informowania użytkowników na temat nowości, promocji, ofert i wszelkich wiadomości jakich chcielibyśmy naszym odbiorcom przekazać. Sama ich implementacja nie zalicza się do najprostsztycj niemniej możemy skorzystać z zewnętrznej platformy takiej jak infobip push by ułatwić sobie to zadanie.